Rondreis Noorwegen 2012

Hemsedal - Geiranger

Hemsedal

Gisteren(zaterdag) stond paragliding op het programma, helaas kon dit niet doorgaan wegens de regen. Vanmorgen regende het namelijk aan een stuk door. Dus bleven we maar iets langer in bed liggen, op ons gemak douchen en wat lezen. Tussen de buien door liep Lia even naar de (Nederlandse!) bakker. Rond 12 uur was het gelukkig droog. We besloten te gaan minigolfen, het waren 9 banen. We deden 3 rondes en Kim won 3x! Bij de laatste ronde was Johan wel echt in vorm, want bij de eerste drie banen maakte hij een hole-in-one! Helaas voor hem gingen de banen daarna wat minder en had Kim bij de laatste moeilijke baan een hole-in-one.

Na een late lunch gingen we nog naar de Rjukandefossen waterval en maakten nog een wandeling. Daarna wilde Stephan graag met de auto naar de meren in de buurt (Hydalen Valley). We reden omhoog de bergen in en betaalden 50 NOK tol. Dit bleek echt een goed idee te zijn, want het was heel erg mooi! We stapten een paar keer uit om te poseren op wat rotsen en om veel foto's te maken. In de verte zagen we nog wat sneeuw liggen.

Na het eten lazen we nog wat en deden we een potje levensweg (de reiseditie: op een heel klein spelbordje wat bestwel een gepruts, maar ook heel grappig was). Ook hierbij won Kim weer, wat een geluksdag had zij!

Hemsedal - Geiranger

Na vandaag (zondag)ingepakt en schoongemaakt te hebben vertrokken we kwart voor 10 richting Geiranger. Na een klein uurtje stopten we bij de Borgund staafkerk, dit is een houten kerk uit de middeleeuwen. Dit is de bekendste staafkerk die bewaard is gebleven. Het was mooi en bijzonder om te zien, maar wel heel klein. Daarna reden we verder, Stephan had een hele mooie route door de bergen uitgestippeld. De uitzichten waren adembenemend mooi! Dit keer hebben we nog veel sneeuw/ijs zien liggen en ook een gletsjer gezien. Het was vandaag bewolkt, maar niet koud. We blijven nu 3 nachten in de Geiranger feriesenter Grande. Dit ligt aan een meer, vanuit ons terras hebben we een mooi uitzicht. Er is ook een camping bij. Onverwacht kregen we 2 huisjes in plaats van 1, handig vanwege de extra badkamer! We konden gratis een bbq en kolen gebruiken, dus hebben we net gebbqd.

Morgen staan we al vroeg op om te gaan gletsjerhiken, zo'n 100 km verderop (is hier 2 uur rijden!).

Wendy

Hahhahaha ik dacht dat jij zo goed kon minigolfen Stephan?! Niet 1 keer verloren van Kim, maar gewoon 3 keer verloren van Kim... net goed!!!

Jammer dat paragliden niet door kon gaan zeg!!! Dat kunnen jullie nu niet alsnog ergens anders gaan doen op de route?

Veel plezier nog verder daar. Hier is het ontzettend heet en droog dus ik heb jullie planten buiten flink water gegeven vanavond.

Jeanne Koevoets

Hoi Kim en Stephan het is weer volop actie als ik de verhalen lees. Johan en Lia laat je niet "gek"maken door die dotjes. Geniet maar op die manier die bij jullie
past. Wat een prachtig landschap. En wat leuk met al die foto's in combinatie met de verhalen.
groetjes vanuit een tropisch hoeven.

Jeanne

jose van Bergen

Wat ontzettend leuk om jullie vakantie zo te kunnen volgen Wat een geweldige omgeving zeg!!! Geniet er van, maar dat is eigenlijk overbodig om te zeggen, want zoals ik kan lezen doen jullie dat met volle teugen. Veel plezier samen Groetjes uit Zundert

Lianne Houben

Wat een verhalen en mooie foto's.

Geniet er nog maar even van.

Veel plezier en de groetjes Lianne