Rondreis Noorwegen 2012

Hemsedal

Vandaag zijn we (Stephan en Kim) gaan golfen bij Alphin golfbaan in Gol (ca 15 km vanuit Hemsedal). Aangezien we geen plaats meer in de auto hadden voor onze golfsets, hebben we samen een halve set gehuurd. Ook konden we gratis een trolley gebruiken. We hadden zelf 9 ballen, een putter, tees en pitchforks meegenomen. Het was erg rustig op de golfbaan, we zagen niemand en namen uitgebreid de tijd. Tot we even een kwartiertje hadden gezeten om onze broodjes op te eten. Toen kwam er een groep van 5 dames. Kim voelde zich meteen opgejaagd waardoor ze meteen twee golfballen in het water sloeg.. Na deze hole hebben we ze voorgelaten. Daarna ook nog een koppel voorgelaten. Het was een mooie golfbaan: mooie natuur, hellingen en waterhindernissen. Het gras was niet overal even goed qua kwaliteit. Omdat we nog maar beginners zijn, ging het niet zo goed en raakten we de nodige ballen kwijt. We kwamen hierdoor toch wat krap te zitten qua ballen, gelukkig nog wel zo'n 3 ballen gevonden. Het was perfect weer: net boven de 20 graden, zonnig/halfbewolkt en geen wind.

Johan en Lia zijn gaan wandelen: een mooie tocht langs de rivier. Ze gingen nog over een hangbrug. Tijdens de ongeveer 12 km lange wandeling zijn ze maar één iemand tegen gekomen.

's Avonds hadden we een elandsafari gereserveerd voor ons 4en. Dit startte om 20.30 uur. We werden opgehaald door een bus, helaas dus geen jeeps. Er waren nog meer Nederlanders en nog Belgen. We reden door het bos en de gids gaf aan vooral in de weilanden te kijken. Al snel zagen we twee elanden, een vrouwtje met een kleintje, wel op grote afstand. Daarna stopten we bij een uitzichtpunt, hier waren geen elanden te zien. Toen reden we nog een uur rond, maar helaas geen elanden meer gezien. Dat viel erg tegen en was het geld van de safari niet waard. Achteraf gezien hadden we beter zelf kunnen rondrijden met de auto.

Mickael

Haha, klinkt precies zoals ons weekendje naar de Veluwe vorig jaar. In 3 dagen geen beest gezien!

Over Golfen gesproken, ik heb Jolanda deze week zo ver gekregen en ik heb dr wel een klein beetje aangestoken. Dus als jullie terug zijn gaan we een keer met z'n vieren ok?

Heel veel plezier nog daar!