Rondreis Noorwegen 2012

Frederikshavn - Oslo

Vanmorgen een lekker ontbijt gehad in hotel Herman Bang. Daarna vertrokken naar de Terminal van Stena Line (veerboot). Volgens onze reispapieren moesten we er 1,5 uur voor vertrek zijn. Dit bleek onnodig vroeg, we mochten in rij 14 staan en stonden toen helemaal vooraan! De veerboot vertrok om 10 uur. Dat werd dus 8 uur niets doen! Echt niets voor ons. Al snel hadden we de hele boot verkend, de activiteiten vielen tegen. Kim hoopte op een bioscoop, die was er helaas niet. De Spa klonk wel aantrekkelijk, want al snel hadden 't best fris. Gelukkig waren we wel warm aangekleed, in tegenstelling tot sommige mensen die in een korte brok en een shirtje rondliepen. De spa vonden we te duur en onze badkleding lag nog in de auto, daar konden we niet meer bij. Dus hebben we onze tijd doorgebracht met lezen, spelletjes en slapen.. Tijdens het laatste stuk door het Oslofjord zijn we op het bovenste dek gaan staan om wat foto's te maken. Aangekomen in Oslo waren we al snel van boord en gingen op weg naar ons hotel wat ca 15 km buiten 't centrum in een chique gedeelte bovenop de heuvel ligt. Ons hotel Rica Holmenkollen is erg mooi, luxe en hoog gelegen waardoor we een geweldig uitzicht hebben op de stad! Stephan zei vooraf dat hij graag de skischans wilde bezoeken, deze blijkt naast ons hotel te liggen! Echt bizar groot en hoog, morgenochtend gaan we dit museum bezoeken en hopelijk ook met de lift bovenaan kijken! Net hebben we nog wat gegeten in een mooi restaurant (Holmenkollen). Kim had mosselen en ze smaakte goed, dat zag de kok ook en ze kreeg nog een extra portie van het huis. Al met al lekker gegeten, en ja de wijntjes zijn heel duur. Morgenvroeg gaan we de stad verkennen met de Oslo-pass, maar hierover morgen meer.